reklama

ráno / pozor! bez pointy! /

Ležala som na ruskej posteli, ktorú vyniesol, aby sme na nej pili kávu a žmúrili do slnka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Hovorila som, že mám rada zvuk včiel, múch, kohútov a kosačky. Že cítim hučať stromy. A všetko mi pripomína Balkán a Grécko. Veľa, veľa vápenca. Veľa zvukov. Slnko na mojej chrbtici.

Zaspala som. Nič sa mi nesnívalo. Žila som sny. A nebolo to o nič čarovnejšie ako fantazírovať. Bolo to reálne. A dotýkalo sa to mojej duše. Bolo to na poďakovanie.

Raz som napísala :

Keď si ku mne sadáš

Je skoré ráno

Tonetka vŕzga

Z bazáru za euro

A chce sa mi smiať

Aká som dojatá

Z vône sena

A teplý vzduch

Priviedol do domu

Až mi je to trápne povedať / vôňu levandule

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď káva zapení

Vyvlečieš von stôl

Aby mohli s nami raňajkovať

Špicaté osy

Pod stromom

A stolička zapichnutá desať centimetrov v tráve

Rozprestriem obrus

Osladím tým okolitý pátos

A smejem sa

Aká som romantická

V bielej košeli

Na vratkom stole trhám chlieb

A slnko taví maslo

Vietor robí šumy

My sedíme šikmo na stoličkách

Tak patnásť stupňov sklon

A ticho

Porcelán

A hlina

V rukách

Na perách

: vtedy to bol obraz za zavretými očami. dverami. Teraz to žijem.

A doteraz sedím s otvorenými ústami, a už viem, že to, čo si raz povedal, že:

Mozaika vzniká

Rozbíjaním a spájaním

...bola pravda.

S tými otvorenými ústami sa usmievam, keď pijem ráno kávu, a údržbár drví zbíjačkou ktoviečovšetko v stupačke, ktorá vytopila v nedeľu susedov práve vtedy, keď kohút prvý krát zakikiríkal, ja som otvorila oči, a chvíľu len tak ležala a dýchala ráno. Ďaleko od mojej stupačky čo tryskala vodu. Nadýchla som sa trošky potuchliny z vankúša, zavrela oči a dopočúvala toho kohúta. A smiala sa, aká som romantická...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďakujem

Denisa Hájková

Denisa Hájková

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

vo farbách. v obrazoch. v hudbe. poeticky. krehko. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenátaké dniLuciaillogiquepohľadnice odinakiaľ

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu