reklama

ona

Vlastne mi to nedochádza. Zpod bielej háčkovanej prikrývky vystrkuje nohu. Smotanovú, s jemnými tmavými chĺpkami. Takú do dlane.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Pred chvíľou sme tancovali. Spievali sme „ Chytit vítr ". Poskakovali. Veľa som o takomto tancovaní čítala. Tiež som tak chcela. Raz.

A keď sa mi už dlho zdalo, že strácam cenu. Že neprichádza už nič nad čím by som sa divila.

Narodila sa Ona.

S veľkým plačom nadomnou. Jazýček sa jej chvel a tvárička v kŕči.

Potom som nad ňou dlho sedávala ticho, bezducho. Jej plač išiel mimo rezonancie v mojom tele.

A všetky moje pohyby boli minimálne a spomalené.

Sklamanie.

Bezducho som to odovzdané telíčko držala položené na dlaniach. Jej bojujúce pestičky mi boli cudzie. A sajúcu pusinku by som vymenila za pár šlukov z cigarety.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žiadne materinské pudy. Bolo mi z toho nostalgicky. Za životom pred.

Tlačila som kočík rukami, ku ktorým som sa nepriznávala. Ani to ovisnuté brucho mi nepatrilo.

Nestalo sa nič, nič nad čím by som sa divila, dojímala. Bolo mi ľúto toho dieťaťa. Že sa narodilo mne, človeku bez citu.

Po prvý úsmev. Po prvé „aggggg". A doširoka otvorené oči. Hýbúc jazýčkom, ako v nemom filme. Hovorí mi : „maminka, si to ty?"si to ty, maminka?". Počujem to v duši. Počujem, ako sa to ozýva. Neha krehká ako lupienok. Povievajúca okolo toho najpodstatnejšieho vo mne. Odhalila vo mne pravdu. Jednoduchosť. Nič nie je podstatné, nič netreba hľadať, ani očakávať. Je to tu. Prichádza a odchádza to. Nie je nostalgia. Je návrat do maternice, do detstva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Načahujem sa za tým ako Ona za tieňmi. Ako jej pusinka lačno hľadá moju kožu. Aj ja som lačná po Nej.

Divím sa. A je to prirodzené. Nestratila som cenu. Ona ma zachránila.

Denisa Hájková

Denisa Hájková

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

vo farbách. v obrazoch. v hudbe. poeticky. krehko. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenátaké dniLuciaillogiquepohľadnice odinakiaľ

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu