reklama

Pred tým ako si sa vyliahla

...boli aj ťažké časy. Koniec-koncov-mohla som si za to sama. Ale o tom teraz nechcem...  poviem ti o pekných miestach, chvíľach, jarných večeroch, pondelkoch a stredách, keď som s guľatým bruchom stála v trolejbuse rútiacom sa po kramárskych zákrutách, o príjemných ľuďoch na kurze angličtiny, o vytváraní domova s tebou v sebe, o vytváraní prímorskej atmosféry pre Petra. O bielej knižnici s juhofrancúzskou ilúziou. O dramatických telefonátoch s Pánom Ribičkom. O...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

...keď som v marci v zelených šatách a zelenom kožáčiku, v pančuchách, čo mi zliezali dolu stehnami, boli mi tesné, a ja som si pripadala krásne...samodruhá...keď som v marci uháňala cez hviezdoslavko na FEBIOFEST. Bol to taký britský film, o nekompletnej rodine, o nádeji. Zjedla som počas neho asi desať deka salámy a tri žemličky. A filmy balkánu a blízkeho východu. Dom pre obesenca. Brucho ma ako medicinbal ťažilo do krížov. Veľa nešťastných ľudí a roztrúsených rodín vo filmoch. Hriala ma ruka tvojho otca, tvoje buchnáty. Ako pampúšky spuchnuté nohy...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

...apríl na chalupe. Semienka mrkvy a slnečníc. Neúrodná zem. Malá motyčka. Symboly. Žlté gumáčiky. Chuť na slivovicu a kamelku. Víťaztvo nad lákadlami. Stolovanie na priedomí. Kvitli slivky, jablone. Padal dážď z lupeňov. Večera pod oknami, po horúcom dni, horúci guľáš. Petrolejka, pochodeň odháňajúca komáre. Juro, Dáša, tvoj otec a spolupatričnosť. Také som im chcela pripraviť. A ty, ako posvätný symbol v našej spoločnosti. Tajomstvo života. Nutnosť stíchnuť. Spomaliť. Poďakovať. Veľká noc.

...zaspávaš. Už máš malé očká. Prikryjem ti líčko. Pritúlim deku. Spi. Ostatné ti napíšem.

...s osemmesačným bruchom som sa tlačila v zánovných chodbičkách zimného štadiona pomedzi vibrujúci dav. Slovinsko-Bielorusko. Pripadala som si tak dôstojne...v požehnanom stave, ako jediná na veľkom štadióne, s veľkým bruchom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...grilovačka v búrke na Záhorí, cesta do Orlických hôr. Kulinárske špecialitky Pána Ribičku. Kroasan a nápoj aloe vera na benzínke, ráno, pár metrov od domu. Grilovačka pri Morave. Ležala som v spacáku na zemi ako kosatka. Plná klobás. Plná vody.

S preeclampsiou som to dotiahla dosť ďaleko. Nevedela som, že ju mám. Ešte som stihla folklóristickú svadbu vo Výtokoch. Potom ma už hnali ležať do nemocnice. Po týždni hystérie na nemocničnom lôžku, si sa len týždeň pred termínom narodila. Kričiaca odušu. Miniatúrna čiernovlásočka.

Ďakujem za krásne predpôrodné dni

Ďakujem Borisovi, Pánovi Ribičkovi, Matrulimu, Jurovi, Dáške, Lucii, Ive, Mati, mojim rodičom a sestre, sesternici s rodinou a krstnej mame, Judite a Mirovi, Čunďovi, chalupe, prírode, nášmu autu, grilu, môjmu statočnému telu...a všetkým, ktorých som ešte spomenúť pozabudla...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...a hlavne ďakujem tebe čiernovlásočka, že si moje dni svojou existenciou požehnala.

Denisa Hájková

Denisa Hájková

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

vo farbách. v obrazoch. v hudbe. poeticky. krehko. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenátaké dniLuciaillogiquepohľadnice odinakiaľ

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu