reklama

Obchodík ktorý voňal

Nechcem, aby táto chvíľa trvala večne, potom by nemohli prísť iné, ešte krajšie. / voľne citovaný výrok Jakuba z Neba /

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pred rokmi som chodila stopnúť čas do Twiggi, dvojobchodu na Klariskej. Bolo tam veľa všakovakých drobností, z ktorých som nechcela vlastne vôbec nič. Chodila som tam dýchať, zastaviť sa. Hľadieť. Tušila som v tejto pozastavenej chvíľke budúcnosť. Že ju vedome nasajem do podvedomia a pomaly budem vydychovať vo forme obklopenia svojho bytu, a niečo viac. Jeho atmosfére. Teraz ma už návšteva toho obchodíku až tak neberie. Je to nostalgia, spomienka, oblak ktorý prší.

Pred rokmi a pozvoľna tridsať rokov ma stále rozochvieva Perinbaba. Pred rokmi som sedela v kine s mojou detskou platonickou láskou na jednej stoličke a vdychovala jeho cesnakový dych. Heurééééééééka. Bolo to školské predstavenie, a ja som mala to šťastie sedieť s ním tak blízko. Neviem či to nebolo mojím akože náhodným pričinením, ale teraz a aj vtedy to vlastne bolo celkom jedno. Perinbaba ma vtiahla tak, že som naozaj iba sekundárne vnímala moju lásku len cez jeho dych. Sedela som fascinovaná výpravou, hudbou, kostýmami, a všetkými tými rekvizitami čo sa tam mihlali, blýskali a poletovali. A všadeprítomný motív páslodievčapávy vo všakovakých formách. Tam sa mi pred rokmi zastavil na chvíľu čas, aby som mohla vdýchnuť okrem cesnakového dychu mojej lásky aj jakubiskovskú atmosféru a hapkovskú všadeprítomnosť s ťapákovskými prvkami folkóru. Eklektizmus. Po čase, bez ktorého by nebolo Teraz a čarovný moment by sa únavne cyklil Večne, sa ten eklektizmus vyplavuje do nášho bytu. Som tým fascinovaná stále nanovo. Pohyb a prepojenie s momentom, ktorý sa kedysi dávno na chvíľku zastavil aby mohol naakumulovať niečo, čo sa tak akurát vyplavuje v čase a priestore.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Inak to tu vyzerá ako po výbuchu, rozhádzané hračky, svetre prevesené cez operadlá fotelky. Segmenty starého počítača, pc myš ako auto čo sa ťahá za sebou. V rúre - druhá šanca pre hokajdó. Pri prvom pokuse sa spálil plech s táckou, ktoré som zabudla pred pečením vybrať, a pravdupovediac, bola presolená. Dieťa spí, bublinkuje jej v nose. Posledná fáza nádchy. Jej vek a vdorovitosť tie sople udržujú uzavreté v dutinách. A môj nos je plný herpesov, aj na povrchu sa niečo podobné objavuje, takisto sa mi naliala horná pera. Obe sa nachádzame vo vákuovitom štádiu konca choroby, keď nie je ešte celkom dobre a pohodlne, ale konco-chorobová eufória z úľavy to kompenzuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pohľady z vnútra a pohľady zvonku. Rovnováha, aby sa udržal humor a možno aj to čaro.

Denisa Hájková

Denisa Hájková

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

vo farbách. v obrazoch. v hudbe. poeticky. krehko. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenátaké dniLuciaillogiquepohľadnice odinakiaľ

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu