reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Denisa Hájková

Denisa Hájková

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

vo farbách. v obrazoch. v hudbe. poeticky. krehko. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenátaké dniLuciaillogiquepohľadnice odinakiaľ

reklama

také dni

Aké zložité je padnúť na dno a dôvod odraziť sa

Denisa Hájková

Aké zložité je padnúť na dno a dôvod odraziť sa

Lebo viera. Lebo nádej. Lebo láska. Aká vďačnosť prichádza za všetky straty, aby sme znova nachádzali. Oprostené, zrelšie, pravdivejšie. Dni sa odvíjajú terajškami, hýbu sa ako vodné mlyny a špliechajú na všetky strany. Melú rozhodnutia. Hučia. Mlčia. Koľko vody sa preleje, koľko slov sa prehovorí. Koľko centimetrov sa odkráča. Koľko smiechu vyjde z hrdla. Sekunda po sekunde. Práve teraz.

  • 19. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 761x
  • 1
Obchodík ktorý voňal

Denisa Hájková

Obchodík ktorý voňal

Nechcem, aby táto chvíľa trvala večne, potom by nemohli prísť iné, ešte krajšie. / voľne citovaný výrok Jakuba z Neba /

  • 16. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 453x
  • 0
žiť teraz

Denisa Hájková

žiť teraz

keď som kráčala po suchých listoch mala som ťažký krok. Taká pekná jeseň. Niekto odklepol do kočíka popol z cigarety. Popod okná. Popod ich životy v kuchyniach. Návraty domov. Vykladanie nákupov na stôl. Chlieb, maslo, mlieko. Domov v troch chutiach.

  • 19. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 794x
  • 3
úniky

Denisa Hájková

úniky

dni vyšliapané cesty v trávevedú nevidúcich

  • 8. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 253x
  • 2
ona

Denisa Hájková

ona

Vlastne mi to nedochádza. Zpod bielej háčkovanej prikrývky vystrkuje nohu. Smotanovú, s jemnými tmavými chĺpkami. Takú do dlane.

  • 15. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 859x
  • 9
reklama
nepredbehni

Denisa Hájková

nepredbehni

najprv to bola pýcha čo ma vzdialila od podstaty, potom zlosť a bezmocnosť v nemocnici, a nakoniec nezmierenie. so stratou dieťaťa. s tým, že som sa  ako vydatá zaľúbila do iného muža.

  • 14. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 037x
  • 7
.ragtime

Denisa Hájková

.ragtime

  • 7. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 490x
  • 14
mlyn ktorý nemelie

Denisa Hájková

mlyn ktorý nemelie

ticho

  • 31. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 473x
  • 9
la primavera

Denisa Hájková

la primavera

Nechcem pripustiť, aby sa jar stala klišé. Je to momentovka. Kontinuálne plynutie záberov a flešbekov.

  • 25. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 898x
  • 6
také dni

Denisa Hájková

také dni

Chcela som napísať o bielej. O snehu na kabáte, baretke, ktorú som nechala u Nej v aute. O nočnom pohľade hore. Že som kráčala so zaklonenou hlavou a snehové vločky nepadali ale stúpali. A na Medenej som sa šmykla a spadla na bielej čiare ako ožran. Na bielej čiare. Ľahkosť. A možno trochu eufórie. Chcela som niečo o poviedke, ktorá rastie ako dieťa v bruchu. Vysáva zo mňa živiny.

  • 13. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 875x
  • 3
reklama
kryštály

Denisa Hájková

kryštály

Ráno bolo duchaplne obyčajné. Zobudila som sa na budík. A chvíľu ležala na boku. Radiátor mi zohrieval kolená trčiace z pod paplóna. A aj za chrbtom som mala teplo. Dívala som sa cez okno von. Na obnažené konáre stromu siahajúceho až po štvrté poschodie. Prišlo mi to úplne samozrejmé a surrealistická fantázia, ako sa mi zadrapia do kolien ma neudivila, naopak - pousmiala som sa.

  • 16. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 793x
  • 5
syntéza

Denisa Hájková

syntéza

Oslava života, ktorá za posledných 700 dní absentuje. Príchod - odchod. Sneh. Lupene. Bzučanie. Hrach. More. Čajky. Černice. Jablká. Šuchotanie. Hnednem - blednem. Opadávam.

  • 14. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 664x
  • 0
O tom, že aj blúdenie smeruje, alebo puto najsilnejšie

Denisa Hájková

O tom, že aj blúdenie smeruje, alebo puto najsilnejšie

Sú to dva roky od môjho prvého panického ataku, a dva a pol roka od vtedy ako nám zomrel malý jednodňový chlapček. Myslím, že vtedy niekedy som začala blúdiť. Pred tými dvoma rokmi. Pretrhla som intimitu, dôvernosť. Psiu vernosť. Lesknúcimi očami som naňho hľadela každý deň. Od rána, až po zhasnutie lampy. Potom som hľadela do tmy. Plakala a zlostila sa, že mi nevie pomôcť. Že nevie odohnať to hlboké ticho vo mne.

  • 11. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 039x
  • 6
reklama
SkryťZatvoriť reklamu